נגיש
top of page
ayeletyy

תריסר תובנות שכדאי לאמץ, כדי לעשות שינוי תעסוקתי מתישהו בחיים

אחרי שכתבתי למה לא כדאי ולא צריך וממש מיותר לעשות שינוי תעסוקתי ובכל זאת החלטת שאת רוצה להתחיל את השינוי, מזמינה אותך לאמץ תריסר תובנות שעל כל אחת אפשר לכתוב ספר של חוויות, תובנות והמלצות:



1. תבחרי להאמין באופטימיות. המצב אולי קשה, יש מהמורות בדרך, הרבה עבודה קשה ויחד עם זאת יש אופציה ריאלית לשינוי. השינוי דורש זמן, דורש מאמץ פנימי ועדיין השינוי אפשרי בהחלט. בלי זה אין לך סיבה להתקדם.

2. תביני שכל כישלון הוא פאשלה. כל ראיון שלא צלחת, כל משימה ששמת לעצמך ונכשלה זה רק אומר שפישלת נקודתית ויש לך עוד ללמוד ולהתנסות, לכן כדאי שתתאמני ותעשי זאת שוב ושוב עד שתצליחי.

3. תכניסי פרופורציות. החיים שלך הם משהו ארוך טווח וההפסדים בדרך, השינויים שאת רוצה לעצמך, החוסר ידיעה שנכנס לחייך זה רק מקטע על ציר הזמן הארוך שלך.

4. שימי לב שאת לא שמה את החיים שלך ב HOLD עד לשינוי המיוחל. תקפידי לשמור על עצמך ותמשיכי לחיות תוך תשומת לב לנשימות עמוקות, היבטים נוספים בחייך (משפחה, זוגיות) ותכניסי דברים קטנים שעושים לך טוב.

5. תקחי את המטרה שהצבת לעצמך ותפרקי אותה לחלקים קטנים קטנים והרבה פחות מאיימים.

6. תיהני מהרגע. עוד הפעם זה... וכל מילה מיותרת.

7. תביני שהבלבול הוא טבעי, הוא זמני ולאט לאט הוא מתבהר.

8. קחי בחשבון שזה שאת רוצה לעשות שינוי זה מעולה ויחד עם זאת את המעצור הגדול של עצמך. לחצי כאן להרחבה.

9. תביני שעלייך לעשות אחרת - אל תחפשי משרות דרושים אלא אנשים, כלומר: אם השינוי הוא החלפת משרה לא מספיק לשגר קו"ח לעולם. תחפשי, תאתרי את האנשים שיכולים לסייע לך ולא את המשרות. אליהם תשלחי את הקו"ח שלך.

10. פרואקטיביות היא שם המשחק. תעשי פעולות יזומות, שונות, אחרות שיקדמו אותך למטרה שאת רוצה לעצמך.

11. תאמיני מבפנים שהשינוי הזה טוב עבורך, בייחוד שיהיו קולות חיצוניים ויתכן שגם פנימיים שיגידו לך אחרת מניסיונם והחוויה הסובייקטיבית שלהם בלבד.

12. האתגר הקשה ביותר בעיני: תשתחררי מהשיפוטיות, הביקורתיות של "לי זה לא יצליח, אני לא כמוהם". קחי בחשבון, גם אלה שעשו את השינוי חשבו והרגישו ממש כמוך.

אם את.ה זקוק.ה לסיוע נוסף, לדחיפה קדימה עם הרבה הקשבה, אמפאתיה, מקצועיות ופרקטיות בלתי מתפשרת – דבר.י איתי. ** ויש גם הרצאה מלאת השראה, רעיונות ודוגמאות פרקטיות לכל מי שרוצה לעשות שינוי או אולי מעבר תעסוקתי.




פוסטים אחרונים

הצג הכול

コメント


bottom of page